Aquests dies amb els nens que els hi faig classe he decidit treballar els sentiments, les emocions a través del rostre, de la màscara. I com no podia ser un altre, el vehicle que em fet servir ha estat el fang. Així que després d'observar unes imatges de màscares africanes i estar-ne dibuixant una bona estona, cadascú ha escollit una màscara i ha intentat fer-la amb un volum de fang. Primer la forma (ovalada, més quadrada, triangular...), després els ulls (quan n'hi han, on estan, quina forma tenen, estan oberts o tancats...), a continuació el nas, la boca, les orelles, els cabells i totes aquelles coses de decoracions que se'ls hi volgués fer.
Un cop feta la màscara li em tirat guix per fer-ne un motlle i d'aquesta manera podem aprendre a fer reproduccions de la mateixa peça per la tècnica de l'apreton en fang. D'aquesta manera podem aconseguir fer moltes reproduccions d'una mateixa màscara, poder seriar les nostres peces. A classe hem fet tres reproduccions de la nostre màscara.
Una d'elles l'hem convertit en una màscara contenta, la segona amb una màscara trista, i la tercera cada nen i nena ha escollit un altre sentiment: la por, la sorpresa, quan s'està enfadat, o seriós...Em observat els canvis de la nostre cara quan ens passa alguna cosa, em parlat de quan ens passen aquestes coses.
Una d'elles l'hem convertit en una màscara contenta, la segona amb una màscara trista, i la tercera cada nen i nena ha escollit un altre sentiment: la por, la sorpresa, quan s'està enfadat, o seriós...Em observat els canvis de la nostre cara quan ens passa alguna cosa, em parlat de quan ens passen aquestes coses.
Hem deixat passar unes setmanes i les em pintat, esmaltat i cuit. I ara les enganxat sobre una fusta per poder-les penjar a casa.
Un treball d'observació, de sentiment, de posar paraules a coses que sovint ens costa de fer. Un treball de creixement.
Quina activitat mes xula! M'ha encantat!
ResponEliminaGràcies Júlia! La veritat és que va ser genial. Una activitat altament recomanable.
Elimina